Kalimpára várva

Első kisbabánkról, akit már nagyon várunk!

Hozzátáplálásos napok, hetek, hónapok

2012.05.25. 20:47 - Lullancs

Elveim vannak, voltak, és lesznek is. A hozzátáplálást nem akartam elkezdeni 4 hónapos kora előtt, de a sors, illetve Roli pocakja közbeszólt. Történt ugyanis, hogy épp érettségi találkozóm volt. Aznap maradtak egyedül apa és fia egy egész estére. Már előtte nap is nyűgösebb volt Roli mint szokott, de aznap kétszer is haza kellett jönnöm a taliról, hogy megnyugtassam. Evett, majd 1-2 órával később sírni kezdett. A pocakja nem fájt, azt láttuk. Álmos, tutira álmos. Altattuk, ő üvöltött, majd szépen bealudt, és fél óra múlva ismét üvöltve ébredt. Mi meg altattuk ismét. És 3-4 óra után kapott következő tápszer adagot. Ekkor már 1 litert is megevett egy nap, és sosem gondoltam volna, hogy 2 deci után egy órával már megint éhes lehet. Egy hét után megjegyeztem a gyerekorvosnak a tanácsadáson, hogy lehet, a foga jön, vagy nem tudom mi a baja. Az ínye be van duzzadva ugyan, de próbáljuk meg, hogy kap egy kis pépet is. Na nem a tejalapút, de gyógyszertárit legalább teszteljük le, és kezdjük el a hozzátáplálást. Így aznap már pépet evett az én drágám, akibe 4 órával később még nem tudtam teljes adagot beletuszkolni sem. 1-2 nap múlva rá kellett jönnünk, hogy az én gyerekem bizony éhes volt abban az egy hétben. És mivel megoldódni látszódott a problémánk, elsétáltunk bébiételt venni. Első alkalommal ugyan én szerettem volna neki almát pépesíteni, de sehogy sem segített. Négy konyhai segédeszközt vettem igénybe, és azon kívül, hogy mosogathattam, semmit nem értem el, mindegyikkel darabos maradt, ami a fiamnak nem tetszett. Az üveges bébiétel viszont úgy néz ki, jobban ízlik. Almából már kapott pár nap, és ugyan nincs oda érte, de megeszi az adagot. Ma megpróbáltam az almát megfőzni, és úgy pépesíteni. Jobb lett, de nem bébikaja állagú. Evett belőle, de nem tetszett neki, az üveges annál jobban. Ma megkóstolta a sárgarépa levet is, fél decit raktam az üvegbe, gyakorlatilag húzóra megitta, csak azért nem ivott többet belőle, mert én nem adtam neki elsőre többet. Holnap a sárgarépa püré lesz a soros, bár már nem tetszik annyira, mint az alma. Ez sokkal jobban foltot hagy ugyanis mindenen.

Sárgarépa és alma püré is lé is csúszott már le. Igazából semmiféle instrukciót nem kaptam arra vonatkozóan, mennyit egyen ezekből a gyerek. Mindenhol az van csak leírva, hogy az első napon pár kanál, aztán fokozatosan több. De mennyi a vége? Mennyit "kell" akkor megennie, mikor már mondjuk egy hete ezt eszi? Mindenesetre most ráhagyom, annyit fog enni, amennyi tetszik neki. Ma pl kb 60 mili répapüré ment, és 120 mili almalé. Igazából mindegyik 100%-os, semmiféle cukrot, vagy mást nem tartalmaz, ezért nem is érdekel, hogy issza a levet. Érdekes, ez után a kaja után elvolt még 4,5 órát, ami azért nem rossz. És nem is volt nagyon éhes, mikor nekiálltunk pépet enni, de azért a Sinlacból is lecsúszott még 250 mili. A következő kaja a répa és a Sinlac keveréke lesz, kíváncsi vagyok, ez hogy csúszik le, bár almát is kevernék bele szívem szerint.

A bejegyzés trackback címe:

https://kicsicsoda.blog.hu/api/trackback/id/tr564546540

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása